Eurotrip 10.04.2005 - 20.04.2005

[ Etusivulle | Päivä 1 | Päivä 2 | Päivä 3 | Päivä 4 | Päivä 5 | Päivä 6 | Päivä 7 | Päivä 8 | Päivä 9 | Päivä 10 | Päivä 11 ]

Päivä 3, tiistai, 12.04.2005

Heräsimme siinä kahdeksan maissa aamulla ja kävästiin pikaisesti suihkussa. Lähdimme katsastamaan Mannheimin kaupunkia. Otettiin valokuvia ja söimme dönerit. Döner on jokin turkkilainen pikaruoka, vaalean ohuen leivän välissä on kebablihaa, pizzasalaattia ja jogurttikastiketta. Lidlistä haimme automatkalle juomista ja evästä.

Mannheimissä oli jo täysi kesä. Mannheim, Saksa.

Heikin luo palattuamme laitoimme tavarat kasaan, otimme uuden matkustajan eli Antin kyytiin ja lähdimme kohti Koblenzia ja Moselin laaksoseutua.

Heikin asuintalo. Mannheim, Saksa.

Ajoimme Koblenziin autobahnia pitkin, Moselin kohdalla vaihdoimme jokea myötäilevälle pikkutielle. Nyt alkoi reissulta löytyä sitä mitä tulimme hakemaan, eli mahtavia maisemia. Aurinko paistoi ja ilma oli lämmin, +19. Pysähdyimme heti P-paikalle ottamaan kuvia. Laskeuduimme alas laaksoon, ajoimme jokea seuraavaa pikkutietä tutustuen samalla laakson kyliin.

Autobahnilla kohti Koblenzia. Mannheim-Koblenz, Saksa.

Näköalapaikka Moselin laaksossa. Koblenz, Saksa.

Taisi olla Brodenbachissa, jossa tutustuimme Burg Thurant -nimiseen linnaan.

Euroopan matkailijoita Burg Thurant'n portailla. Brodenbach, Saksa.

Edelleen ajelimme jokilaaksoa edeten kohti etelää. Alfin kylässä söimme dönerit.

Alf-nimisen pikkukylän keskustaa Moselin laaksossa. Alf, Saksa.

Jossakin Zellin seutuvilla pysähdyimme Moselin rannalla olevalle leirintäalueelle. Laitoimme teltan pystyyn ja sitten kävelimme läheiseen pikkukylään (olikohan se juuri tämä Zell) yksille oluille.

Teltan pystytys menossa. Zell, Saksa.

Pikkukylän pieni ravintola oli viihtyisä ja palvelu oli loistavaa. 0,3 tuoppi Bitburgeria maksoi 1,80 euroa. Leirintäalueella kävin ennen nukkumaan panoa suihkussa, valitettavasti ainoa vesilaatu jota suihkusta tuli oli - yllätys yllätys - kylmä. Pojat kävivät aamulla suihkussa ja kehuivat veden olleen todella kuumaa - varmaan valehtelivat. Leirintäalueen hinnaksi tuli yhteensä 20 euroa.

Aijaijai. Prost! Zell, Saksa.