New York City, 28.02.2008 - 07.03.2008

[ Etusivulle | Päivä 1 | Päivä 2 | Päivä 3 | Päivä 4 | Päivä 5 | Päivä 6 | Päivä 7 | Päivät 8-9 ]

Päivät 8-9, torstai-perjantai, 6.-7.3.2008

Aamulla alettiin jo valmistautumaan kotia kohti lähtöön. Käytiin suihkussa heti herättyämme, koska on pitkä matka edessä. Sitten syötiin aamupalaa ja pakkasimme kamppeita kasaan. Osa ostetuista vaatteista piti laittaa tullin pelossa päälle. Tullin raja oli jotain 160-170 euron luokkaa, meillä paukahti melko railakkaasti yli.

Luovutimme huoneen avaimet ja sitten menimme metrolla keskustaan ja syömään Mäkkärille. Haimme Starbucksista kahvit ja vielä istahdettiin hetkeksi katselemaan metropolin vilinää ennenkuin jätimme kauupngin pölyt taaksemme.

Metrotunnelista.

Lexington Aven ja 51th Streetin metroasemalta lähdimme kohti Jamaica Stationia ja Airtrainia.

AirTrain Jamaica Stationille.

Lennon piti lähteä 17.45 mutta se oli myöhässä jotain puoli tuntia. Suotuisien lentokelien ansiosta lentoaika oli vain 6h 45min, eli vaikka olimme myöhässä, saavuimme hieman etuajassa Helsinkiin.

Finnairilla oli taas maittavat ateriat.

Räntäsateinen Vantaa tuntui ankealta. Tikkurilan asemalla saimme lisäksi maireaa kohtelua, kun oli junalippuluukulla niin elämäänsä kyllästynyt vaimo naama norsun v**ulla.

Perjantai-aamun klo 9.46 Pendolinolla puksuttelimme sitten Ouluun, jossa olikin huomattavasti parempi keli, pakkasta oli. Puoli neljän kieppeissä saavuttuamme Jonne haki meidät juna-asemalta. Reissu saatiin onnellisesti päätökseen.